Find en institutions hjemmeside


Test dig selv

Over tid er vi som mennesker blevet mindre fysisk aktive. Teknologen har de sidste 50 år betydet, at vi både på arbejde, men også i fritiden ikke har behov for at bevæge os så meget.
Tænk bare på hvordan de elektriske køkkenmaskiner har taget over i køkkenet.

Fysisk aktivitet har stor betydning for både dit fysiske og psykiske velbefindende.
Fysisk inaktivitet øger risikoen for at udvikle en række sygdomme, f.eks. hjerte-kar-sygdomme, type 2 diabetes, muskel- og skeletsygdomme og cancer. Ligesom fysisk inaktivitet også har betydning for om du bliver overvægtig.
Er du stresset eller har en depression hjælper fysisk aktivitet så du får det bedre. Ligesom det at være fysisk aktiv spiller en væsentlig rolle for dit velbefindende, hvis du har f.eks. type 2 diabetes eller hjerte-kar-sygdomme. 

Det at være fysisk aktiv er blevet noget vi skal tænke over og planlægge.

Du kan herfra anslå hvor fysisk aktiv du er.
Udfra hvor fysisk aktiv du er på døgnets 24 timer, kan du får lavet en beregning over dit daglige energibehov.

Du kan herfra tjekke dit BMI.

Hvis du hader sport, hvad så ? Hvordan kan du så være aktiv ? Du kan herfra se forslag til, hvordan du kan blive mere aktiv, uden at skulle finde løbeskoene frem.

Senest redigeret af webredaktør den 25-11-2011

Hvor aktiv er du ?

Tjek dit BMI

Jeg er ikke til sport

Sundhed AabenraaSkelbækvej 26200 Aabenraasundhed@aabenraa.dk
skybrud.dk